Amazone dag 1

26 oktober 2014 - Cuyabeno National Park, Ecuador

Amazone dag 1.

Woensdag om een uur of 8 's avonds was ik terug in Quito vanuit Mindo. De wasserij was helaas al dicht dus kon ik mijn schone was niet ophalen. In het hostel waar ik mijn grote rugtas had achtergelaten heb ik wat gegeten en ben vervolgens met een taxi naar een ander hostel gegaan. Vanaf dat hostel zou de nachtbus naar de amazone vertrekken om 11 uur.

Daar aangekomen vertellen Kaylva (VS) en Wim (België) me dat we nog mensen op moeten halen uit mijn hostel die ook meegaan. Dus liepen om kwart voor 11 met al onze spullen terug naar het hostel waar ik net vandaan kwam. Met ongeveer 12 mensen in een busje ging onze 7 uur durende rit beginnen, hobbelde hobbel.

Om ongeveer 6 uur 's ochtends worden we gedropt bij een hotel in Lago Agrio, waar we ontbijten en om 9 uur weer opgehaald worden voor nog een 2 uur durende busreis. We stoppen naast een brug waar onze spullen in boten worden geladen. Wij krijgen allemaal een zwemvest en een poncho en daar gaan we. 2 uur varen over een kalme rivier door prachtig regenwoud, na een uur begon het te stortregenen en toen we aankwamen was het droog.

De hele lodge staat op palen, de slaapkamers, de eetruimte,  de chill ruimte (vol hangmatten) en de paden die de gebouwen met elkaar verbinden. De hele lodge is op dit moment ongeveer 3 tot 4 meter boven het waterniveau. Onvoorstelbaar dat er over een paar maanden zoveel meer water door de rivier moet. Maar eerst zal het water nog verder zakken tot het meer waar we die avond heen zullen gaan, om te zwemmen en om naar de zonsondergang te kijken, zo goed als droog komt te staan. We krijgen lunch en kunnen even 2 uur rondhangen voor we weer de boot in gaan naar het meer. Daar kijken we hoe de zon onder gaat en hoe er heel veel vleermuizen uit hun slaapplaatsen komen om te eten boven het water. Sommige eten vis maar de meeste jagen op de ontelbare hoeveelheid insecten.

Als het donker genoeg is gaan we terug  naar de lodge en zoeken we onderweg naar slangen  en caimannen. De gids schijnt rond met een zaklamp en zodra hij ergens ogen ziet oplichten proberen we dichterbij te gaan. De meeste caimannen doken onder zodra we in de buurt kwamen maar een enkeling liet zichzelf even zien. Ook vonden we een amazone boomboa en een nachtzwaluw.

Om een uur of 8 zijn we terug bij de lodge voor het avond eten en krijgen we het programma voor de vogende dag te horen. Daarna druipt iedereen  moe van de lange dag en een nachtbus waarin je onmogelijk kon slapen af naar bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renate:
    27 oktober 2014
    Heb je nu je schone was niet meer op kunnen halen?
    Is Wim weer helemaal beter?
    Met z'n hoevelen zijn jullie nu?
    Blijf schrijven! Leuk!!!
  2. Merel de Jong:
    27 oktober 2014
    Hij is weer beter ja, heeft bijna een week geduurd zei hij. Heb mijn Was opgehaald toen ik terug kwam uit de amazone, ja.
  3. Bart:
    27 oktober 2014
    Hee wat vet al die beesten! Neem je een kaaiman voor me mee?
  4. Marjan:
    Geweldig!